בין לגלוג לרצינות

מזלזלים בבורגנות באותה תקופה וכדי להדגיש את השייכות לבורגנות ויון כותב "באהבה אני כופר, בדם ובאש מתנגד לה" מבנה היצירה חצרוני מעט- בתים קצרים של

סיפורי קנטברי – ג'פרי צ'וסר

ביו טקסטואליות: דנטה לא ידע יוונית אבל קרא ספרות רומית ואת סיפרות המקרא. מתילדה משתמשת במילה דליקטסי- 'כי שימחתני'( ה' באוהליך במעשה ידיך ארנן)- בתיאור

סוגי שיש בשוק הישראלי

סוגי שיש בשוק הישראלי בשוק הישראלי קימים סוגים שונים של אבני שיש וכידוע לרבים סוגי השיש מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות והם אבן שיש ממחצב טבעי

הקומדיה האלוהית

אל סיד- 'שליט' במוגרבית. גם הזקן שהוא מגדל אחכ היא סמל לכך שהפך מוסלמי. באפוס נודר לא להתגלח עד שחוזר. הזקן סממן מיוחד כי לא

אל סיד קמפיאדור

נימה חצרונית: מאפיין של התרבות החצרונית הוא לעדן כל דבר. לשמור על כללי התנהגות. להתרחק מהתכלית. תומס וגוטפריד מעדנים את הסיפור הטריטאני. איזולידה מתאהבת בטריבטאן

דקאמרון- מיוונית- דקה-עשר, המרה- יממה. המאה ה14. הסתיימה בשנת 1353 לספירה מתח רומנטי בין הנשים לגברים פילוסטרופו ביוונית- אוהב מלחמה. אבל בוקאצ'ו ידע רק מעט

דקאמרון – בוקאצ'ו

מוכרז ע"י פילוסטרופו כהמוצלח ביותר. פמפיניאה מספרת וכמעט מורדת בנושא של סיפור עצוב: מבקרת את צביעותם של אנשי הדת. קובעים מה יהיה מקומו של המת

טקסט תמים- נאיבי

טקסט תמים- נאיבי- פשוט וקל לקליטה: הופך את הצרפתים לפראנקים כדי לכבד את צרפת תמונת מראה פראנקים-מוסלמים: מוסלמים פראנקים כוחות הרשע כוחות הטוב מוסלמים הנוצרים

המימד האקזוטי

היצירה הראשונה שלא נכתבה בלטינית או שפה קלאסית אלא באנגלית עתיקה. בשנת 750 לספירה. סופר לא מוכר. המימד האקזוטי- טקסט ברברי בשפה ברברית ומוספר ע"י

חלוקה לספרים ולא לשירים

חלוקה לספרים ולא לשירים – קריאה היא לאינטלקטואלים ושירה להמון. וירגיליוס פילוסוף יותר מאיש דת– הרומאים קוראים את אלי היוונים כמובילי גורל- לעומת התפיסה הסטואית

לפרסום כתבה באתר
בניית אתרים