האם השלישית

שיר מתוך הספר המפורסם של אלתרמן "כוכבים בחוץ". זו בלדה מודרנית שכבר מרסקת את העלילה המסודרת של הבלדה הקלאסית ועושה מזה משהו קצת אחר. הכותרת

הבלדה

בפזמונאות כשזמר שר בלדה יש שם בדר"כ משהו אישי, סיפור. הבלדה של השירה, לא הפזמונאות, זה ז'אנר שהתחיל כעממי לקראת סוף ימי הביניים. הוא היה

שיעור 10

הכותרת ממרכזת את השיר, יוצרת ציפיות. לא מבינים בדיוק לפי הכותרת איך זה מתקשר, למה אני במרכז, מה המשמעות של אני במרכז אבל השיר מסביר.

בגנה

לרחל יש תדמית של משוררת מאוד ענוגה ולירית, צנועה, קצת אומללה. אבל לרחל היתה גם אישיות חזקה, היא לא סתם עלה נידף. היתה לה עוצמה

שיעור 9

פיגורה נוספת- מטונימיה. העיקרון שלה הפוך לעיקרון של המטאפורה. המטאפורה מקשרת בין 2 דברים שבמציאות אין ביניהם קשר (געגועי כמו דלתות שנפתחות בלילה), ואילו במטונימיה

שיעור 7

חוץ משירה לירית אלתרמן כתב גם שירה פוליטית. בשירי העת והעיתון אלתרמן כותב רק על מה שקורה פה (בארץ). זו שירה שמגיבה על האירועים שקרו

שיעור 6

השירה משתמשת הרבה בפיגורות. נניח שיש לי משפט "נסעתי עם האופנוע במהירות רבה", אם מישהו שלא דובר עברית ייקח מילון הוא יבין. אבל אם המשפט

שיעור 5

עוד דוגמא לשיר שיש בו אלוזיה. הפעם הרמיזה הזו נמצאת בחזית השיר- לא צריך להיות פרשן גדול כדי לראות שהשיר הזה מתכתב עם טקסט אחר.

ירד הגשם.

השם, עוד לפני שהתחלתי לקרוא את השיר, מעורר בי ציפיות. במהלך הקריאה הציפיות הללו מתממשות או שלא. רוב האנשים אוהבים לדעת לקראת מה הם הולכים.

שיעור 4

השלמה לשיעור שעבר משורר טוב תמיד הולך על חבל דק- הוא אומר ולא אומר, הוא לא מספר אחד לאחד מה שקרה הוא מוצא דרך הבעה

לפרסום כתבה באתר
בניית אתרים