תערוכות במרכז – איך מארגנים תערוכה

אמנים רבים, בעיקר צעירים, לא מוכרים ולא מנוסים, מחפשים דרכים כיצד לערוך תערוכות שיעזרו להם לחשוף את היצירות שלהם בפני אנשים בכלל ובפרט בפני חובבי אומנות. זו הדרך שלהם להתפרסם, לקבל חשיפה תקשורתית, ולהפוך להיות אמנים ששמם נישא בפי כל, הן בקרב מבקרים, הן בקרב אוצרי אומנות ומנהלי גלריות, והן בקרב הקהל הרחב.

באופן טבעי, רוב האמנים בישראל היו שמחים לערוך תערוכות במרכז הארץ, שם אפשר למצוא יותר מקומות שיכולים לארח תערוכות מסוגים שונים, שם נמצאת המסה העיקרית של חובבי אומנות, וכן, במרכז הארץ יש יותר חשיפה תקשורתית לתערוכות ואירועים תרבותיים שונים.

היום בשביל לערוך תערוכות במרכז, לא קשה למצוא אולמות, גלריות או מקומות אחרים שיכולים לארח אותן ולהציע את התנאים הטובים ביותר עבור האמנים. מה שנדרש, זה לדעת כיצד לתכנן ולארגן תערוכה, הן בהיבט הלוגיסטי והן בהיבטים אחרים, דוגמא שיווק ופרסום. ברגע שמשתמשים בכל האמצעים והכלים האפשריים, ניתן לארגן תערוכה ברמה גבוהה. בתקווה שזו תביא באמת לחשיפה המיוחלת.

לפני שנסביר איך מארגנים תערוכות במרכז ואיך יכול הקהל להיחשף אליהן, חשוב לציין שאמנים צעירים שאין להם ניסיון, לא צברו עדיין קהל ואין להם בהכרח יכולות כלכליות להעמיד תערוכה משלהם, יכולים תמיד לשתף פעולה עם אמנים אחרים, ואז ההוצאות מתחלקות בין כולם. ככה אפשר להתחיל ולסלול את הדרך.

ארבעה שלבים בארגון תערוכה

בשלב הראשון, כל אמן צריך להחליט כמה יצירות ברצונו להציג בתערוכה. באופן טבעי, אם הוא בוחר להציג יצירה אחת או שתי יצירות, הוא לא יארגן תערוכה לבד אלא ישתלב בתערוכות אחרות. אם הוא בוחר להציג שורה של יצירות, אז סביר להניח שהוא יצטרך לחפש חלל מספיק גדול בו הוא יוכל להציג את כל היצירות, בלי שותפים.

בשלב השני, עליו לחפש אולם מתאים. כאמור, אפשר למצוא מגוון רחב של אולמות בהן ניתן לערוך תערוכות במרכז, החל מאולמות ציבוריים, אולמות פרטיים שניתן לשכור, גלריות או מקומות אחרים המאפשרים לאמנים להציג את היצירות שלהם, בכסף או בדרכים אחרות.

צריך לבחון כיצד המקום בנוי, איך הוא מעוצב וכיצד ניתן להשתמש בו בשביל להציג את היצירות השונות. בנוסף, צריך לבחון את התנאים הלוגיסטיים במקום, בשביל לראות האם הם מאפשרים להביא את היצירות למקום ולהציג אותן בצורה יפה.

בשלב השלישי, יש לבחון כמה ימים תיערך התערוכה, זאת בהתאם למשך הזמן שניתן לשכור את המקום, מה העלויות הכספיות הכרוכות בכך. צריך גם לקחת בחשבון את מועד התערוכה, באיזו תקופה היא נערכת וכן עד כמה משתלם לאמן לערוך תערוכה שנמשכת מספר ימים בודדים או תקופה ממושכת יותר.

בשלב הרביעי יש להתייחס לכל ההיבט של שיווק ופרסום. החל מארגון ערב השקה לתערוכה, הזמנה של מבקרים, עיתונאים ואנשי אומנות, פרסום התערוכה בכלי תקשורת, וכל מה שיכול להוסיף לפרסום שלה ושל האמן בפרט.

תערוכה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים