מתי צריך שיניים תותבות זמניות?

ברפואת שיניים, השימוש בתרופות זמניות נפוץ. חלקים תותבים אלה משמשים כדי לכסות את הרווח בשן חסרה עד שהשיניים האמיתיות מוכנות להחדר למקומן הקבוע. טיפול בשיניים תותבות זמניות שימשו במשך מאות שנים ושופרו עם הזמן. לטימורי המודרני יש ג'ל רך, גמיש ועמיד לשימוש כל היום. במאמר זה, נציג מספר יתרונות וחסרונות של שימוש בתותבות זמניות על פני אפשרויות אחרות כמו גשרים או ציפויים. כמו כן, נסביר איזה סוג של שיניים יכול להפיק תועלת משימוש בתותבות זמניות וכיצד הן פועלות בהשוואה לאפשרויות אחרות.

תותבות זמניות משמשות בדרך כלל לאנשים שאיבדו את כל השיניים הטבעיות שלהם. הם יכולים להיות עשויים מחומרים שונים כגון מתכת, פלסטיק וגומי.

ישנם שני סוגים של תותבות זמניות:

  • הסוג הראשון הוא תותבת חלקית נשלפת אשר ממוקמת בפה כדי להחליף חלק מהשיניים הטבעיות. סוג זה מספק תמיכה מסוימת בשיניים אך עלול לגרום לשיניים הטבעיות שלך להזיז.
  • הסוג השני הוא תותבת שיניים קבועה, המחוברת לחניכיים באמצעות סוג של דבק ומתאים מתחת לקו החניכיים שלך על שורשי השיניים הטבעיים שלך. סוג זה אינו מספק תמיכה בשיניים, אך לא גורם לשינוי בשיניים הטבעיות שלך

הרדמה היא חומר הרדמה נפוץ שעלול לגרום לנזק זמני או קבוע לשיניים ולחניכיים. התותבות הזמניות הללו עשויות מסיליקון ופלדת אל חלד. הם ניתנים להסרה אך ניתן להשתמש בהם רק לכמה שעות. החומר רך, גמיש ונוח למטופלים שעברו הסרת שיניים עקב איבוד עצם או סרטן הפה.

היסטוריה קצרה של שיניים תותבות זמניות בישראל

מאז ימי קדם נצפה שכאשר מישהו מאבד שן, רופאי שיניים היו מניחים כובע או שן מלאכותית כדי לאפשר תפקוד תקין ללא השן האבודה. עם זאת, כאשר המטופל עובר ניתוח משחזר וזקוק להחלפה מלאכותית, הם עשויים להשתמש בתותבות נשלפות עם מילוי על בסיס שרף. הפופולריות של תותבות נשלפות ירדה אט אט מכיוון שהם פחות עמידים ואינם מחזיקים מעמד לאורך זמן כמו תותבות קבועות. הדבר נובע בעיקר מהחומרים הרבים המשמשים לייצורם, כמו מתכת ופלסטיק, שעלולים לגרום לאלרגיות ולרגישויות למטופלים. ככזה, תותבות זמניות צוברות פופולריות פעם נוספת בשל העיצוב הפחות פולשני שלהן ועמידותן המשופרת בהשוואה לחלופות תותבות נשלפות.

בעוד שתותבות זמניות נחשבות לפתרון זמני לתמיד, הן יכולות להיות טרחה לעמוד בקצב. יש לנקות אותם ולהחליף אותם מדי פעם. אנשים רבים אינם מודעים ליתרונות הבריאותיים של שימוש בשיניים טבעיות במקום סינתטיות. בשיניים סינתטיות או מעשה ידי אדם לעולם אין מינרלים כמו שיניים טבעיות, מה שעלול להוביל להצטברות פלאק. אופן הכנת השיניים התותבות השתנה בעזרת הטכנולוגיה. בינה מלאכותית (AI) יושמה כדי להאיץ את התהליך ולהפוך אותו ליעיל יותר. שיניים תותבות עשויות מתערובת של פלסטיק, מתכת וסוגים אחרים של חומרים כמו גומי וסיליקון. AI משמש כדי לקבוע איזה חומר הוא הטוב ביותר עבור אדם מסוים, בהתאם לגורמים כמו חוזק העצם, בריאות רקמת החניכיים ורמות עששת. בנוסף לקביעה אילו חומרים טובים יותר עבור כל מטופל, בינה מלאכותית יכולה גם להמליץ על גודל וצורה של שיניים תותבות על סמך תווי הפנים של המטופלים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
ירד הגשם.

השם, עוד לפני שהתחלתי לקרוא את השיר, מעורר בי ציפיות. במהלך הקריאה הציפיות הללו מתממשות או שלא. רוב האנשים אוהבים לדעת לקראת מה הם הולכים.

קרא עוד »