תביעת רשלנות רפואית מדוע חשוב עו"ד מנוסה שילווה אתכם

האמת המצערת על בתי חולים היא שהרבה פעמים הם מתפקדים יותר כמו בית מטבחיים מאשר כבית מרפא אחראי ושקול שבאמת מטיב עם החולים. שבועת הרופאים שעומדת בבסיסה של הפעילות הרפואית והסיעודית מחייבת את הרופאים להישבע שהם לא יזיקו, כלומר הדיבר הראשון של כל הפעילות הרפואית היא לא לגרום נזק.

האם זה המצב?

בוודאי שלא. נזק נגרם כל הזמן. נזק חמור ואף מוות שניתן היה למנוע אותו. נזק נגרם בגלל חוסר תשומת לב, נזק נגרם בגלל חוסר בארגון ונזק נגרם בגלל חוסר ידע. יש הרבה מורכבויות במערכת הרפואית והליקויים שבה הם לא סוד, לכן הציבור חייב לדעת את זכויותיו, לכל הפחות.

בית חולים נתפס אמנם כמקום בטוח, אבל האמת היא שכדאי בכל דרך אפשרית להימנע עד כמה שניתן מלהגיע לבית החולים, כמובן לא בשעת צורך או חירום. עם כל הרצון הטוב והנכונות הרבה, תאונות קורות ויש גם רשלנות ולכן מראש כדאי לצמצם עד כמה שניתן את הממשק עם המערכת הרפואית ולשמור על בריאות תוך הקפדה על שגרה של אורח חיים בריא, באופן שירחיק אתכם מבתי חולים ומהצורך בהם, ממש כמו במסורת של המערב. יחד עם זאת, קיימות טראומות שונות שאין שליטה עליהן והן לא כתוצאה מאורח חיי הבריא או העדרו, כמו תאונת דרכים שאדם נקלע אליה שלא באשמתו, או התפרצות של מחלה גנטית שאין עליה שליטה.

במקרה כזה לאדם אין ברירה והוא חייב לקבל עזרה, אלא שהעזרה הזאת לעיתים פשוט רשלנית. אם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, דעו שיש לכם שבע שנים עד להתיישנות שבהן תוכלו לתבוע את בית החולים. תביעות רשלנות רפואית צריכות להיות מוגשות על ידי עורך דין ולאחר ובהתאם להלצות של רופאים ואנשי מקצוע שיש באפשרותם לאשש שאכן מדובר ברשלנות רפואית שהתקיימה בפועל.

תביעת רשלנות רפואית- מה המשמעות של זה?

תביעת רשלנות רפואית מאפשרת לאדם לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לו כתוצאה מהטיפול הרפואי אותו קיבל בין אם בבית החולים, במרפאה או במסגרת היחסים של מתן שירות רפואי מידי הרופא. לתזמון יש משקל גדול מאד בהצלחה של תביעת רשלנות רפואית זאת לאור חוק ההתיישנות שחל על נושא זה, כאמור. כלומר על מנת לממש את הזכות שעומדת לרשותכם לקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם לכם כתוצאה מטיפול רפואי שהוגש יש לכם פרק זמן של שבע שנים בלבד. הסיבות לכך בין היתר הוא קצב הצמיחה המהיר בכל מקרה של הרפואה, אשר בדיעבד תמיד יחשוף פערים של יעילות ושיפור בטיפול על רקע מגמת הצמיחה הזאת.

חשוב לציין שתהליך איסוף החומרים לוקח זמן ולכן לא כדאי למשוך ואת תביעת רשלנות רפואית להגיש כמה שיותר מוקדם ובסמוך לאירוע.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
מורה פרטי לאנגלית באלעד

בין כלל המקצועות שאנו למדים בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים, בתיכון ואפילו באוניברסיטה, אנגלית הוא ללא ספק אחד המקצועות החשובים ביותר לכל מי שמבקש לבנות

קרא עוד »
מורה פרטי לאנגלית בקדימה

בין כלל המקצועות שאנו למדים בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים, בתיכון ואפילו באוניברסיטה, אנגלית הוא ללא ספק אחד המקצועות החשובים ביותר לכל מי שמבקש לבנות

קרא עוד »