פטור ממס הכנסה

מחלת הסרטן היא מחלה קשה המצריכה טיפולים רבים, הוצאות רפואיות רבות והיא מטרידה את מנוחת המטופל. הטיפולים הרבים משליכים על התפקוד של המטופל וכך רבים מוצאים את עצמם מאבדים עניין לעבוד בפרט כאשר הם לא מודעים לזכותם לקבל אישור פטור ממס הכנסה. כאן ריכזנו עבורכם מידע שיענה לכם על השאלות למי מגיע פטור ממס הכנסה ואיך חולי סרטן יכולים לקבל את הפטור המיוחל. אז בואו נמשיך.

 

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה מבקש הפטור צריך להיות בעל הכנסה חייבת במס ויחד עם זאת בעל אחוזי נכות גבוהים של 90% לפחות שנקבעו לתקופה של חצי שנה לפחות. חישוב אחוזי הנכות הוא מסוסך ואם אתם מגיעים לאחוזי נכות שלא מגיעים ל-90%, אל תרימו ידיים, ייתכן שאתם עדיין זכאים. ניתן לשקלל את אחוזי הנכות באופן משוקלל וכך לבדוק את הנתונים לעומק.

  • אחוזי נכות רפואית צמיתה מעל 89.1% מזכים בקבלת פטור ממס הכנסה
  • גם נכות זמנית שניתנה לתקופה חצי שנה לפחות בגובה 89.1% גם היא מזכה.

 

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

כמו שאתם יודעים, מחלת הסרטן מזכה את המתמודדים עימה שעברו ניתוח או טיפולי הקרנות כימיים, במאה אחוזי נכות מטעם המוסד לביטוח הלאומי. כך קבלת הפטור ממס הכנסה הופכת לקלה יותר ופחות מורכבת.

 

מה התהליך לקבלת פטור ממס הכנסה לנכים חולי סרטן?

כצעד ראשון תצטרכו לאסוף תיעוד רפואי של מחלת הסרטן איתה אתם מתמודדים. הביאו חוות דעת מרופא מומחה ועוד. את התביעה תוכלו להגיש בקלות האופן מקוון באמצעות טופס בקשה לפטור ממס הכנסה. לאחר קבלת אחוזי הנכות בוועדה רפואית תקבלו פטור ממס הכנסה באופן מידי. האישור ינתן לתקופה מוגבלת וכדי להרחיב אותה תצטרכו בסיום התקופה לעדכן אותה שוב לצמיתות.

 

החזר רטרואקטיבי בגין פטור ממס הכנסה לנכה

לא מעט אנשים שחלו בסרטן לא יודעים על זכויותיהם וכך לאחר מספר שנים הם מוצאים כי הם שילמו מס יקר ומיותר. במקרה כזה כדאי להגיש בקשה לקבלת אישור פטור ממס הכנסה לנכים. ניתן לקבל פטור על תקופה של שש השנים האחרונות. אם עברו יותר מ6 שנים מאז שחליתם בסרטן ואתם עדיין משלמים מס גבוה, תוכלו לתבוע חזרה רק את המס ששילמת בשש השנים האחרונות. וחבל לפספס, מדובר בסכומים גבוהים של עשרות אלפי שקלים במצטבר (ואף יותר).

 

פטור ממס הכנסה לנכים חולי סרטן

חולי סרטן זכו להקלה משמעותית בהשגת אישור פטור ממס הכנסה. כפי שסיכמנו כאן ניתן לראות כי מחלת הסרטן היא מחלה המזכה את המתמודד עימה במאה אחוזי נכות וכך קל לחולה לקבל פטור ממס והוא לא צריך להיאבק על מה שמגיע לו על פי דין. למרות זאת, כדאי להיעזר באיש מקצוע שינהל את העניינים ויסייע ככל הנדרש.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
מורה פרטי לאנגלית בקרית ים

בין כלל המקצועות שאנו למדים בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים, בתיכון ואפילו באוניברסיטה, אנגלית הוא ללא ספק אחד המקצועות החשובים ביותר לכל מי שמבקש לבנות

קרא עוד »
האם השלישית

שיר מתוך הספר המפורסם של אלתרמן "כוכבים בחוץ". זו בלדה מודרנית שכבר מרסקת את העלילה המסודרת של הבלדה הקלאסית ועושה מזה משהו קצת אחר. הכותרת

קרא עוד »