מי צריך ניקוי שטיחים וכיצד זה מתבצע?

שטיחים הם מוקד משיכה של לכלוך רב. אבק, שאריות מזון ופירורים, לכלוך מהנעליים והגרביים של מי שהולך עליהם, בוץ של אנשים הנכנסים מבחוץ ודורכים על השטיח ואם יש בעלי חיים אז גם הם מוסיפים ללכלוך ולריח של השטיח גם כן. ניקוי שטיחים מקצועי יהיה חשוב מאוד מפעם לפעם ועל הסיבות לכך נפרט ממש בעוד רגע. לשאלה הנשאלת האם כדאי לבצע את הניקיון לבד או להזמין איש מקצוע – התשובה לכך פשוטה: את הניקיון השבועי הרגיל תוכלו לבצע בעצמכם (שזה בעיקר שאיבת אבק מהשטיח) אולם במקרים בהם השטיח התלכלך בעקבות קיא, אוכל או שתייה שנשפכו עליו או בכללי אחת לשנה – מומלץ לבצע לו ניקיון יסודי על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום ועם המכשור המתאים.

מדוע חשוב לנקות את השטיח ולשמור עליו נקי ככל האפשר?

הסיבה העיקרית לכך היא כמובן הבריאות שלכם. השטיח הוא מקור מוכר ופופולרי לחיידקים בשל האבק והלכלוך הרב שמצטבר עליו. כמו כן אם יש בעלי חיים בבית אז פרעושים, פשפשים ומזיקים אחרים העשויים להימצא על הכלב עשויים גם לקפוץ ממנו אל השטיח, להתחבא ולהתרבות בו מבלי שתשימו לב לכך. ניקוי יסודי, עמוק ותדיר של השטיח ישמור עליו נקי מחיידקים ומזיקים שונים וכמובן נקי מאבק מה שישמור גם על הבריאות שלכם. החשיבות של נושא זה עולה כאשר יש תינוקות ו/או ילדים קטנים בבית שאנו נותנים להם ללכת ולשחק על השטיח.

ניקוי שטיחים המשפיע גם על עיצוב השטיח:

היבט נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא את הנראות של השטיח. ככל שהוא צובר יותר אבק ולכלוך או מתיישן הצבע שלו ידהה ואפילו שואב האבק כבר לא יעזור. ניקוי יסודי של השטיח באמצעות לחץ מים וסבון מיוחד שסופג בתוכו את הלכלוך יהיה הפתרון הטוב ביותר עבורכם. 

שיקולים שצריך לקחת בחשבון האם להזמין ניקוי שטיחים לבית או לקחת את השטיח למפעל לניקוי?

  • גודל השטיח – ככל שהשטיח גדול יותר כך מטבע הדברים מחיר הניקיון יהיה גדול יותר. כאשר מדובר בשטיחים קטנים העלות תהיה פחותה יותר ולכן לא מומלץ לשלוח אותם לניקוי אלא להזמין מנקה הביתה לכמה שטיחים במכה.
  • סוג הלכלוך – יש סוגי לכלוך קשים שמתייבשים על השטיח וקשה מאוד לנקות אותם. לכלוך מסוג שכזה יכול לדרוש מכם לקחת את השטיח לניקוי רציני במפעל. 
  • סוג השטיח – יש שטיחים המצריכים עבוד ניקוי עדינה וקפדנית יותר. שטיחים שכאלה עם הרבה חוטים או חיבורים עדינים יצריכו טיפול מיוחד ולכן לא ניתן לנקות כל שטיח בבית ומומלץ לקחת את השטיח למפעל היכן שהוא יכול לעבור ניקוי מקצועי ויסודי עם כל האבזור הנדרש.
  • אפשרויות ייבוש – בבית אין הרבה אפשרויות ייבוש. לרוץ תצטרכו להוציא את השטיח החוצה לייבוש אולם במפעל יש מכשירים מיוחדים לייבוש השטיחים. כאמור שטיח רטוב עשוי להסריח ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון ולהחזיר את השטיח אל תוך הבית רק כשאתם יודעים שהוא יבש לגמרי.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים