לימוד נגינה על פסנתר – איך עושים את זה נכון?

אחד מכלי המוזיקה האהובים ביותר, הן בקרב צעירים וצעירות וכן בקרב מבוגרים, הוא פסנתר. למרות שהרבה פעמים הוא נתפס ככלי "מיושן", הרי שיש לא מעט אנשים אשר בוחרים להשקיע את מיטב זמנם בשביל ללמוד כיצד לנגן עליו. זאת מתוך הבנה שאי אפשר להיות מוזיקאי שלם, אמיתי, מבלי לדעת כיצד לנגן על פסנתר, אפילו בצורה בסיסית.

לימוד נגינה על פסנתר חייב להתבצע בצורה מקצועית ומסודרת. כלומר, בניגוד לכלים מוזיקליים אחרים, הרי כאן אי אפשר לבחור בלימודים באמצעות סרטונים, באמצעות מדריך באינטרנט או באמצעות למידה עצמית. בשביל להיות נגן פסנתר טוב צריך ללמוד היטב כיצד לנגן עליו ולשם כך יש לפנות אל מורה מקצועי ומנוסה שיכול ללמד אותנו.

לפני שניכנס לעובי הקורה, חשוב להבהיר לימוד נגינה על פסנתר באופן אידיאלי מתחיל בגיל צעיר. מרבית הפסנתרנים והפסנתרניות שמופיעים, בין אם זה בגפם, בין אם זה בתזמורות או להקות, וכן כאלה שעובדים עם אמנים אחרים בהקלטות או בהופעות, למדו לנגן כבר מגיל צעיר מאוד והתקדמו במהלך השנים. יחד עם זאת, כפי שציינו, מאחר ומדובר בכלי נגינה מאוד אהוב, אזי שאנחנו יכולים למצוא גם מבוגרים אשר בוחרים לפנות אל מורה בשביל ללמוד כיצד לנגן עליו.

 

איך בוחרים מורה לפסנתר?

בדומה לכלי נגינה אחרים, גם במקרה של לימוד נגינה על פסנתר אנחנו צריכים למצוא מורה מנוסה ומקצועי שאפשר לסמוך עליו. מורה שיכול לספק לנו את כל הכלים בשביל להבין כיצד לשבת מול הפסנתר, כיצד להקליד עליו באופן כזה שנוכל לייצר צלילים יפים באופן מסודר. עם הזמן נוכל ללמוד בעזרתו גם כיצד להלחין יצירות משלנו.

חשוב לומר, מעבר להיבט המעשי, הרי שהמורה צריך גם ללמד אותנו לקרוא ולכתוב תווים, להבין סולמות, להכיר את ההבדלים שבין יצירות כאלה ואחרות. כך אנחנו נרחיב את האופקים שלנו בתחום.

אנחנו צריכים לבחור מורה שיש לו ניסיון מעשי ותיאורטי, הן בנגינה עצמה אך יתרה מזו, בכל מה שקשור להוראה של תלמידים ותלמידות בגיל שלנו ובכלל. חשוב שנבחר מורה עם ניסיון רב בהיבט של הוראה בשביל שהוא ידע כיצד לעבוד איתנו בצורה נכונה.

 

דברים שיכולים לעזור לנו לנגן טוב יותר

בשביל לנגן על פסנתר בצורה טובה, זה לא מספיק רק ללמוד נגינה אלא אנחנו צריכים גם להכיר יצירות, להבין אותן, אנחנו צריכים להרחיב את האופקים שלנו ולהכיר מלחינים ויוצרים מסוגים שונים. ככל שנרחיב את הידע המוזיקלי שלנו, כך ניחשף לסגנונות שונים ונוכל ללמוד ולשאוב השראה ממקורות רבים יותר.

שום מוזיקאי בשום כלי לא עומד לבד, אלא הוא ניזון משורה ארוכה של מוזיקאים שפעלו בעבר או פועלים היום. בעזרתם הוא יכול להפוך למוזיקאי טוב יותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
ממד הדומסטי בתוך המדינה

טענות אלו מוצגות גם ע"י חוקרים ליברליים וגם ע"י חוקרים מרקסיסטיים. ישנה טענה כי בעידן גלובלי הטיעונים המוצגים בסעיפים הקודמים פחות רלוונטיים, ששיקולי מונופול הם

קרא עוד »
האתגר התאורטי

  יש לנו הרבה מחקרים, שמראים כי ככל שמדינות נחשפות לגלובליזציה כך הן נלחמות פחות- גלובליזציה ומדינות שפתוחות לתהליכי גלובליזציה נוטות להלחם פחות. תהליכי גלובליזציה

קרא עוד »