כיצד בונים תוכנית בטיחות אש שתהיה יעילה בזמן אמת?

החוק מחייב כל בעל עסק להיות מוכנים לכל מקרה חירום שעלול לקרות בכל רגע נתון. גם אם נדמה לכם כי מצבי חירום לעולם לא יפקדו אתכם, אף אחד לא יכול לנוח על זרי הדפנה. לא מעט עסקים נהרסו קליל רק בגלל שהם לא היו ערוכים כמו שצריך למקרה חירום כזה או אחר. זוהי הסיבה שבגללה ישנה חובה להכין תוכנית בטיחות שאמורה לסייע לכם להגיע לכל מקרה חירום. אז מה צריכה לכלול בתוכה אותה תוכנית שאמור לשמור על העסק שלכם?

 

פירוט הציוד הקיים לשעת חירום

כאשר ישנו מקרה חירום, חובה להשתמש בציוד מתקדם על מנת להגיב כמו שצריך. בכל עסק קיימים פריטי ציוד שונים שאמורים לסייע להגיב לכל מקרה חירום. בתוך התוכנית שאותה אתם בונים צריך להיות מפורט הציוד שקיים בעסק. מוטב יהיה גם לרשום היכן כל פריט נמצא על מנת שלא תצטרכו לחפש אותו בזמן אמת. כך ברגע שפותחים את התוכנית ניתן יהיה להבין באיזה ציוד אפשר להשתמש.

 

חלוקת תפקידים בין אנשי הצוות

בזמן אמת לא תהיה אפשרות להתחיל לחלק תפקידים בין אנשי הצוות השונים. המטרה שלכם תהיה כי כל אחד מאנשי הצוות ידע בדיוק מה הוא נדרש לעשות במקרה חירום. ברגע שכל אחד יודע מה מצופה ממנו, ניתן יהיה לחסוך לא מעט בלגן בשעת אמת. לכן בתוך התוכנית לבטיחות בעסק ישנו צורך לפרט את התפקידים של אנשי הצוות השונים. מוטב כי כל אחד יקבל תפקיד שהולם למידותיו והולם לתפקיד שבו הוא משמש בתוך העסק עצמו.

 

היכרות מקדימה עם כל תרחישי החירום

השאיפה שלכם תהיה כי אותה תוכנית בטיחות אש לא תמומש בפועל. אך בכל זאת יהיה עליכם לפרט בה את כל תרחישי החירום שעלולים לקרות בעסק שלכם. אלה שיכולים לקרות בסבירות גבוהה ואלה שיכולים לקרות בסבירות נמוכה. ברגע שתפרטו כיצד להגיב בכל מקרה לא תמצאו את עצמכם מופתעים בזמן אמת. זה מה שהופך את העסק שלכם להיות כזה שיהיה מסוגל לפעול ולעבוד בכל זמן נתון.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
שיעור 4

השלמה לשיעור שעבר משורר טוב תמיד הולך על חבל דק- הוא אומר ולא אומר, הוא לא מספר אחד לאחד מה שקרה הוא מוצא דרך הבעה

קרא עוד »
מערכת החינוך

המאפיין העיקרי של מערכת החינוך – עברו לדבר ממונחים פדגוגיים, למונחים השאולים מהעולם העסקי והכלכלי. מודדים ציונים – זה התוצר של המערכת. אנחנו מצפים שתלמיד

קרא עוד »