השוואת קופות גמל – 3 פרמטרים להשוואה נבונה

זה שהחלטתם לבצע השוואת קופות גמל זה בהחלט צעד חכם שיסייע לכם להתקדם קדימה. עם זאת עליכם להבין כי אחרי שהחלטתם לבצע השוואה יהיה עליכם לדעת מה לבדוק. הרי זה שאתם מבצעים השוואה זה לא בהכרח מה שיביא אתכם לחוף מבטחים. תהיו מחויבים להבין אילו פרמטרים חובה עליכם לבחון אותם הלכה למעשה. אם לא תבחנו את אותם פרמטרים, ההשוואה כולה לא תניב את התוצאה הרצויה. לשמחתכם אנו כאן על מנת להסביר לכם מה נכון לבדוק לפני השוואה בין קופות גמל. בסוף המטרה שלכם תהיה לשים את הכסף במקום הנכון. הרי קופות גמל כמו כל אפיק השקעה אחר יכולים להביא איתם פלוסים רבים ולא מעט מינוסים מעבר לכך.

 

התשואה העתידית

מאוד קשה לחזות תשואה עתידית מכיוון שהתשואה משתנה כל הזמן. לא בטוח שתהיה לכם אפשרות לקבל קביעה חד משמעית שלא תהיה כזאת שיהיו בה ספקות. עם זאת כן תוכלו לתאר לעצמכם כמה תוכלו להרוויח פחות או יותר. גם הערכה מסוימת, אפילו אם היא לא מדויקת, תהיה טובה לכם. השוואת קופות גמל תאפשר לכם לראות מה קופות הגמל עשו עד לא מזמן. כך תוכלו להבין גם מה הולך לקרות לכל הפחות בחודשים הקרובים. לרוב אין שינויים תדירים בתשואה של קופות הגמל, בטח שלא לרעה. לכן על סמך ההיסטוריה תוכלו לדעת פחות או יותר מה יקרה בעתיד.

 

מידת הסיכון הקיימת

כל השקעה מביאה איתה סיכון, אל תחפשו השקעות בלי סיכון כי לא קיימות כאלה. עם זאת כל מסלול השקעה מביא איתו את מידת הסיכון שלו בהשוואה לאחרים. אנו מציעים לכם לנסות ללמוד את מידת הסיכון בכל מסלול השקעה שאתם בוחנים אותו. כך תדעו כי אינכם מכניסים את עצמכם אל תוך מקום שיגרום לכם להרגיש חוסר נוחות. השוואת קופות גמל היא דרך מעולה לבחון את הסיכון בכל מסלול לפני שאתם נכנסים אליו. תוכלו לראות כי אתם לא מכניסים את עצמכם אל תוך רכבת הרים שלא תהיו מוכנים אליה. זוהי הדרך שלכם להבטיח כי הצעד שתעשו יהיה צעד נכון לכם.

 

מדד שארפ הוא המפתח

מצאתם שתי קופות גמל שנראות לכם בדיוק אותו הדבר? בכל זאת יהיה עליכם לבחור רק קופת גמל אחת להשקיע בה. איך תוכלו לדעת איזה קופת גמל תהיה יותר טובה לכם? על ידי בחינת מדד שארפ. מדד שארפ נועד על מנת לבחון את היעילות של קופת הגמל בהשוואה לאחרות. במדד הזה לרוב גם קופות גמל שנראות מאוד דומות יהיה להן פערים לטובת אחת מהן. השוואת קופות גמל נועדה כדי שתהיו בטוחים שאינכם מכניסים ראש בריא למיטה חולה. אין סיבה שתעשו צעד שבסופו של יום תתחרטו שעשיתם אותו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
מורה פרטי לאנגלית ברמלה

בין כלל המקצועות שאנו למדים בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים, בתיכון ואפילו באוניברסיטה, אנגלית הוא ללא ספק אחד המקצועות החשובים ביותר לכל מי שמבקש לבנות

קרא עוד »