הלוואות בערבות המדינה – המדריך למתעניין המתחיל

אם אתם רוצים לפתוח עסק או לפתח את העסק הקיים ומחפשים הלוואה, כדאי לכם להתעניין בהלוואות בערבות המדינה. מהי המשמעות שלהן ולמה הן כדאיות כל כך? התשובות בהמשך!

מתי עסק צריך הלוואה?

ישנם שלושה מצבים עיקריים, בהם בעלי עסקים זקוקים להלוואה בשביל העסק שלהם: לצורך השקעה ראשונית, כשהעסק נקלע לקשיים כלכליים וכשעולה הרצון להשקיע בהגדלת העסק. בשלושת המצבים האלו זה ממש לא פשוט לקבל הלוואה בדרך הרגילה מהבנקים ואז עולה הצורך בבדיקת אפשרויות אחרות.

האפשרות הנוספת להלוואה

לאור הקשיים המוערמים על ידי הבנקים על בעלי עסקים בבואם לבקש הלוואה, בעלי עסקים רבים פונים לאפשרות האחרת, זו שמאפשרת להם לקבל הלוואה מהירה יחסית ובתנאים נוחים, עליהם נרחיב בהמשך. הכוונה היא, כמובן, לאפשרות של הלוואות בערבות המדינה.
מן הסתם, עסקים רבים מוצאים את עצמם במצבים אלו וללא יכולת לקבל הלוואה או השקעה, אין באפשרותם להתפתח ולעתים אף להיפתח. שערו אם כן, איך הייתה נראית הכלכלה שלנו ללא עסקים אלו, שקיבלו את ההזדמנות ובזכותה קידמו את הכלכלה והתעסוקה.

הרעיון של הלוואות בערבות המדינה

הרעיון שעומד מאחורי הלוואות בערבות המדינה הוא, לאפשר לעסקים, שזקוקים להלוואות גדולות ואין באפשרותם להעמיד ערבונות לצורך קבלת הלוואות אלו, לקבל אותן על מנת שיוכלו לצמוח ולהתפתח. כדי לאפשר צמיחה זו, המדינה מאפשרת לעסקים אלו לקבל הלוואות מהבנקים, כאשר היא הערבה ובכך היא מקלה משמעותית על האפשרות של העסקים לקבל אותה בפועל.

תנאי ההלוואה

לצד ההקלה המשמעותית על האפשרות לקבל את ההלוואות, הלוואות בערבות המדינה מאפשרות לבעלי עסקים לקבל הלוואות בתנאים נוחים יחסית, מפני שהן ניתנות מלכתחילה כדי לקדם שתי מטרות במקביל: להבטיח את ההחזרים ולאפשר לעסקים להתקיים תוך כדי מתן החזרים אלו. לפניכם התנאים העיקריים של הלוואות מסוג זה:

  • ריבית של פריים + 2.5-3%
  • בטחונות נמוכים מצד העסק
  • אפשרות להתחיל את ההחזרים רק לאחר חצי שנה מיום קבלת ההלוואה
  • אישור הזכאות על ידי המדינה ולא על ידי הבנק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
שירה – שיעור מס' 4

ליריקה – שירה שיש בה ביטוי סובייקטיבי של המשורר, כלומר, הוא אינו מנסה לומר דברים כלליים על העולם, אלא מנק' מבט שלו – של המשורר,

קרא עוד »