הוצאת ויזה לארה"ב – איך עושים את זה?

 

ישראלים אשר רוצים להיכנס לארצות הברית באופן חוקי, חייבים להחזיק ברשותם ויזה בתוקף. אחרת לא יעלו אותם למטוס ואם כן, אז הם יגורשו מארצות הברית ברגע שיגיעו אל שדה התעופה במדינה.

הוצאת ויזה לארה"ב נעשית באמצעות השגרירות הישראלית בתל אביב. יחד עם זאת, ישראלים שמתקשים בתהליך או רוצים לחסוך לעצמם זמן, יכולים לפנות אל חברות שונות שעושות זאת עבורם בתשלום, כאשר במקרה זה כל מה שעליהם לעשות זה להגיע אל השגרירות לראיון שנקבע להם, שם הם גם ימסרו את הדרכון שלהם ויקבלו אותו בחזרה עם הוויזה.


אילו סוגי ויזות קיימים?

בעיקרון, ארצות הברית מעניקה שורה של ויזות כניסה למדינה. הוויזה השכיחה ביותר לשימוש היא ויזת תייר והיא מיועדת לכל תייר שרוצה להיכנס למדינה.

חשוב להדגיש כאן שתי נקודות, הראשונה, לא בכל העולם זקוקים לוויזה כזו, ישנן מדינות שאזרחיהן מקבלים אפשרות כניסה לארצות הברית ללא וויזה, ישראל עדיין לא נמצאת ברשימה זו. הנקודה השנייה, יש מי שמקבל ויזה לשנה, ויזה לחמש שנים או ויזה לעשר שנים. זה תלוי בהחלטה של השגרירות על פי פרמטרים שונים.

מלבד ויזת תיירות, השגרירות האמריקאית מעניקה סוגים נוספים של ויזות, למשל ויזת סטודנט שמיועדת לסטודנטים וסטודנטיות שהתקבלו ללימודים בארצות הברית וכן ויזת עבודה שמיועדת עבור מי שאמור לעבוד בארצות הברית ולעשות שם עסקים, זה תלוי בסוג העיסוק ובפרטים אחרים שיכולים להשפיע על קבלת ההחלטות בשגרירות.


כיצד מקבלים ויזה לארצות הברית

לפני שנסביר כיצד מקבלים ויזה, צריך לומר שלא כל אחד מקבל. השגרירות יכולה לסרב להעניק ויזה, למשל, לאנשים שביצעו עבירות פליליות וקיים חשש שהם יבצעו עבירה פלילית בעת שהותם בארצות הברית, כמו כן, אנשים שקיים חשש שיישארו בארצות הברית ולא יעזבו אותה או אנשים שידועים כמי שתומכים בארגוני טרור או בארגונים אחרים, שארצות הברית מסרבת להכיר בהם ומסרבת לקבל אותם.

גם קבלת ויזה לאוסטרליה היא מאוד מבוקשת ומצריכה תהליך לא פחות מורכב…

בעיקרון, הנתונים מלמדים שמרבית האנשים מקבלים אשרת כניסה, כלומר מקבלים ויזה ואין להם בעיה להיכנס לארצות הברית. הסיבה היא מאוד פשוטה, בדרך כלל אנשים שלא יכולים להיכנס, מראש לא מבקשים להוציא ויזה.

בשביל להוציא ויזה, צריך להיכנס לאתר השגרירות, לשלם אגרה ולמלא שאלון כולל פרטים אישיים. בין היתר, צריך להציג כתובת מגורים אמיתית בארצות הברית, לשם כך רצוי להיעזר בבן משפחה או חבר שמתגורר במדינה ויהיה מוכן להעיד שאליו אנחנו מתכוונים להגיע ולשהות בביתו. כמו כן, בשגרירות מבקשים שנציג בפניהם הן אישור ממקום העבודה והן תלושי משכורת. זאת על מנת להוכיח שיש לנו עבודה מסודרת ואין לנו כוונה להישאר בארצות הברית ולעבוד בה.

השגרירות גם דורשת שנציג מועד טיסה, הלוך וחזור, תמונות פספורט מיוחדות לויזה אמריקאית, וכן הסבר קצר מדוע ולשם אנחנו מתכוונים להגיע לארצות הברית. חשוב שנציין כמה זמן אנחנו מתכוונים לשהות ומה בכוונתנו לעשות כשאנחנו מגיעים לארצות הברית.

אחרי כל זה, אנחנו נקבל הזמנה לראיון בשגרירות. יש להגיע למקום עם דרכון בתוקף של לפחות חצי שנה-שנה, וחשוב מאוד לא להגיע עם שום פריטים נוספים. מי שמגיע עם תיק למשל, יידרש להשאיר אותו ברכב או בשמירת חפצים. חשוב לציין, ישנם ימים מסוימים בשנה, בהם משתרך תור ארוך ליד השגרירות, אך יחד עם זאת, כל אחד נכנס בזמן.

במהלך הראיון, חוזרים על מספר שאלות שנשאלו גם בשאלון באתר, כאמור, משאירים את הדרכון בשגרירות ומקבלים אותו בדואר עם ויזה שמאפשרת להיכנס באופן חופשי למדינה.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים