ביצוע שיקום לעמודי בטון

עמודי הבטון ניזוקו ברעידת האדמה באיטליה ב-2013. תהליך השיקום כלל חיתוך החומר והחלפתו בבטון חדש. בשנת 2015 הוצגה טכניקה חדשה שתהפוך את תהליך השיקום ליעיל וחסכוני יותר. השיטה כללה שימוש בקרן אלקטרונים כדי להסיר חלק מהחומר המקורי תוך חריכה של חלקים אחרים שלו, מה שהופך אותם לאנרטיים ומוכנים לשימוש חוזר. הטכניקה ידועה בשם אבלציה של קרן אלקטרונים – או טכנולוגיית EB-A – והיא משמשת במספר תעשיות שונות כגון מוליכים למחצה, ייצור, תעופה וחלל, מתקנים גרעיניים וכו'.

העמודים במבנים היו בעבר מבטון. עם זאת, השימוש בבטון הופסק עקב עלותו הגבוהה. העמודים שוחזרו באמצעות תמיסה המסייעת במניעת סדקים ודליפות. אתר זה הוא פרויקט של שיקום עמודי בטון שהוסרו מסביבת המרכז ההיסטורי של רומא. אנו אוספים מידע על עמודים אלו, המהווים חלק נכבד מהמורשת האדריכלית של העיר. ניתן לייחס את העלייה והירידה בפופולריות של עמודי בטון לתפיסה השלילית שלהם בתקופתם. כאשר הם נבנו בתקופת הרומאים, הם נועדו למטרה מסוימת והיה להם מקרה שימוש מסוים. ככל שחלף הזמן, החלו לצוץ רעיונות חדשים לגבי אופן השימוש בהם, מה שהוביל לניכוסם מחדש לסמלים אדריכליים חשובים. עמוד בטון הוא אלמנט אדריכלי נפוץ המספק תמיכה לקירות ולגג של בניין. אלמנט אדריכלי זה עשוי בדרך כלל מבטון, מוטות פלדה וטפסות. על מנת להיות יעיל ועמיד ברוב היישומים, סוג זה של עמוד חייב להיות מחוזק בסורג פלדה או רשת וכן ציפוי מגן.

מהנדסי מבנים רבים משתמשים בעמודים מכיוון שהם מסוגלים לחלק את העומסים מהגג על פני טווח של אורכים במקום צורך להשתמש בקורות בכל מפלס רצפה. עמודי הגשר היו פעם עשויים בטון אך כיום מכוסים אזוב וחזזיות. כאשר אתם מבקרים בגשר, קל לזהות את הנזק שנגרם על ידי בני אדם. הם הסירו חלק גדול מעמודי הבטון והשאירו אותם עם אזוב צומח עליהם. פרויקט זה ישחזר את העמודים הפגועים הללו על ידי ניקוים באמצעות סילון מים, ואז צביעתם בחזרה בצבע בטון הדומה למה שממנו הם נוצרו במקור. השיקום יתבצע במשך מספר ימים על מנת לא להפריע לחיות הבר שעשויות לחיות בו. העובדים ישתמשו ברשתות רשת להגנה גם בעבודתם ליד שפת המים. עמודי בטון קיימים ברוב המבנים והמבנים. הם משמשים בעיקר ליצירת בסיס מבני ולהחזיק יותר משקל. במקומות בהם יש צורך בשיקום ניתן להחליף עמודי בטון בעמודי פלדה. במאמר זה נבחן את תהליך השיקום בבטון וכן בעמודי פלדה. תהליך שיקום עמודי בטון דומה לכל צורת בטון אחרת. זה כולל גם תכנון, מקורות והתקנת חומרים וכן העברת העומס מהעמוד הישן לחדש או לתמיכות אחרות שמתווספות לחיזוקו. עמודי פלדה נכנסים לפעולה כאשר יש צורך דחוף בתיקון או החלפה מבני במבנים או מבנים בעלי עמודי בטון.

עמודי בטון

עמודי בטון משמשים בדרך כלל בפרויקטי בנייה כדי לקבוע את הבסיס של מבנים. החומר הנפוץ ביותר לשימוש הוא בטון. עמודים אלו משמשים למבנים, סכרים, גשרים וחומות. כאשר הם שבורים או פגומים במידה מסוימת, יש לתקן אותם או להחליף אותם בעמודי בטון חדשים או בקורות פלדה. עמודים אלו נותנים תמיכה למבנה ודואגים שהוא לא יקרוס כתוצאה ממשקלו. הם גם מציעים הגנה מפני נזקי מזג האוויר הנגרמים על ידי רוח ומים. הרבה מעמודי הבטון הללו עשויים מחומרי בניין ממוחזרים ולכן זה עוזר לחסוך באנרגיה בעת הכנתם ולהפחית את ההשפעה הסביבתית בו זמנית.

אנו מתקנים עמודי בטון שנשברו או נסדקו למשל על ידי יציקת שרף אפוקסי עליהם. התהליך דורש עבודה רבה ואורך זמן. טכנולוגיה זו משתמשת בחומר מעולה המורכב מננו-חלקיקים, המתקשים לכדי עמודי בטון חזקים ועמידים יותר. תהליך זה הופך את טכניקת הייצור הקודמת למיושנת ומפחית את עלויות העבודה ב-80%. הטכנולוגיה החדשה ידידותית יותר לסביבה מהישנה שכן היא ממזערת את ההשפעה על איכות האוויר והמים כאחד ובמקביל גם ממזערת את הפסולת הנוצרת במהלך תהליך הייצור.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים