אם שותים לא נוהגים – עבירה של נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נפוצה מאוד ומהווה את אחת העבירות התעבורה החמורות ביותר בחוק. נהיגה בשכרות מהווה סכנה חמורה לחיי אדם, שכן היא פוגעת ביכולת של הנהג לנהוג בצורה בטוחה. ברוב המקרים, אם תפסו אתכם נוהגים בשכרות אתם תקבלו הזמנה למשפט תעבורה.

 

מהי נהיגה בשכרות?

נהג שיכור מוגדר כאדם שנוהג ברכב מנועי כאשר ריכוז האלכוהול בדמו שווה או עולה על המגבלה הקבועה בחוק. נהג שריכוז האלכוהול בדמו שווה או עולה על המגבלה החוקית נחשב כמי שכושר שיפוטו לקוי וניתן להאשימו בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

חשוב לציין שירידה ביכולת הנהיגה מתחילה כבר מהמשקה הראשון. אפילו ריכוז אלכוהול בדם הנמוך מהמותר עלול להאט את זמני התגובה של הנהג, ולפגוע בשיקול דעתו ובשליטתו על הרכב.

נהג שיכור מסכן את עצמו ואת האחרים בכל פעם שהוא עולה להגה ונוהג תחת השפעת אלכוהול. נהיגה בשכרות מהווה אסון שניתן למנוע לחלוטין. אם אתם מתכננים לשתות, דאגו מראש לאמצעי תחבורה חלופיים או לנהג אחראי שינהג במקומכם.

 

כיצד ניתן לבדוק אם הנהג שיכור?

ישנן מספר שיטות לאיתור סימני שכרות ולמדידת רמת האלכוהול בדם. מבחן השכרות הסטנדרטי בשטח מורכב משלושה רכיבים: מבחן הניסטגמוס האופקי של העיניים, מבחן ההליכה והפנייה ומבחן העמידה על רגל אחת.

בדיקות אלה בודקות את הקואורדינציה, את שיווי המשקל ואת היכולות האחרות שנחלשות כאשר אדם שיכור.

בדיקות נוספות המתבצעות כאשר יש חשד לנהיגה בשכרות הינן בדיקות דם ובדיקת ינשוף.

מה העונש על עבירת נהיגה בשכרות?

העונש על נהיגה בשכרות נקבע לפי מספר גורמים, כגון ריכוז האלכוהול בדם, מספר הפעמים בהן הורשע הנהג בעבירה זו בעבר, ומידת הפגיעה באחרים.

בישראל, העונש על נהיגה בשכרות בפעם הראשונה כולל פסילת רישיון נהיגה לתקופה של שנתיים לפחות, קנס כספי ועבודות שירות. במקרים מסוימים, ייתכן גם מאסר בפועל.

במקרה של נהיגה בשכרות בפעם השנייה או יותר, העונש עלול להיות חמור יותר, וכולל פסילת רישיון נהיגה לתקופה של שלוש שנים לפחות, קנס כספי גבוה יותר ועבודות שירות. במקרים מסוימים, ייתכן גם מאסר בפועל של עד שלוש שנים.

 

החשיבות שבייעוץ עם עורך דין בעבירת נהיגה בשכרות

אם אתם מואשמים בנהיגה בשכרות, חיוני להיעזר בעורך דין לענייני תעבורה. עורך הדין ילחם כדי להגן על זכויותיכם ולשאוף לתוצאה הטובה ביותר האפשרית במקרה שלכם.

עורך דין יכול לסקור את פרטי המעצר שלכם, לנתח האם נהלים נאותים בוצעו כראוי, ולחפש כל אי סדרים, טעויות או הפרות של זכויותיכם. הדבר עלול להוביל לפסילת ראיות או לביטול האישומים.

עורך דין יכול גם לנהל משא ומתן עם התובע, ולהוביל להפחתת האישומים או העונשים באמצעות משא ומתן על עסקת הטיעון. ייתכן שיוכלו לקצר או לשנות את השעיית הרישיון שלכם. בנוסף, עורך דין יכול להציג נסיבות מקלות בפני השופט בשלב פרשת הגנה על גזר הדין.

 

סיכום

נהיגה בשכרות היא מסכנת לא רק את חיי הנהג אלא גם את חייהם של אנשים חפים מפשע הנהגים בכביש. שתית אלכוהול פוגעת ביכולת השיפוט על הכביש, במהירות התגובה ובשליטה על הרכב

במידה ונתפסתם נוהגים בשכרות, חיוני לפנות לעורך דין לענייני תעבורה. עורך הדין ילווה אתכם בשלב החקירה, ובדיון בבית המשפט, וזאת תוך הגנה על זכויותיכם ויפעל למזעור ההשלכות הפוטנציאליות.

זכרו שמשטרת התנועה בישראל ערה בכל הנוגע לאכיפת חוקי נהיגה בשכרות. הם נוקטים בשיטות שונות כמו בדיקות דם ונשיפה.

בסופו של דבר, על ידי בחירת נהג אחראי והימנעות מנהיגה תחת השפעת אלכוהול, אתם לא רק מגנים על עצמכם אלא גם תורמים ליצירת סביבת כביש בטוחה יותר לכולם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
מורה פרטי לאנגלית בצפון

בין כלל המקצועות שאנו למדים בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים, בתיכון ואפילו באוניברסיטה, אנגלית הוא ללא ספק אחד המקצועות החשובים ביותר לכל מי שמבקש לבנות

קרא עוד »