אבן ירושלמית מחיר

אחד המראות הכי נפוצים ועוצרי נשימה בנוף הירושלמי הוא האבן הירושלמית שאנו רואים אותה במחלק מכל מבנה. האבן הירושלמית הפכה להיות החתימה וסימן ההיכר של עיצוב המבנים הירושלמים והיא מעניקה להם אווירה ביתית וייחודיות.

ברגע שרואים את האבן הירושלמית גם מחוץ למבנים בירושלים מיד נזכרים בעיר ירושלים ובמבנים הייחודים והמיוחדים שלה והעיצוב הירושלמי החקוק בראשו של כל ישראלי וכל יהודי. האבן הירושלמית למעשה מקורה בהרי ירושלים והיא עשויה מאבן גיר קשה עם אלמנטים של אבן דולומיט לעיתים וצבעה בדרך כלל בגוון צהבהב או גוון אדמדם. השם המקורי של האבן הוא מיזית יהודית והשם אבן ירושלמית הוא רק כינוי שהודבק לה.

תהליך בניית בית

כפי שציינו ברחבי העיר ירושלים ישנם מבנים רבים, כאשר רובם עתיקים מאוד, העשויים מאבן ירושלמית ובנוסף חלק לא גדול מהמבנים בעיר, בעיקר היוקרתיים הם בעלי חיפוי העשוי אבן ירושלמית. המבנה המפורסם ביותר ברחבי העיר שעשוי אבן ירושלמית הוא כמובן הכותבת המערבי. גם ברחבי העולם משתמשים בדרך כלל לחפות מבנים באבן ירושלמית כאשר רוצים לתת למבנה מסויים זהות יהודית לאור העובדה שהמיזית היהודית מאוד מזוהה עם ירושלים ולכן נראה את האבן בשימוש בעיקר בחיפוי בתי כנסת או מבני קהילה יהודית.

האבן הירושלמית בבניה המודרנית

אז כפי שכבר ציינו האבן הירושלמית בעיקר שימשה לבניית מבנים עתיקים בעבר אך כיום היא עשתה כניסה חדשה לעולם העיצוב על ידי כך שהיא נותנת לנו אלמנט עיצובי מאוד ייחודי כאשר אנו בונים בית חדש. האלמנט שהאבן הירושלמית מביאה איתה הוא ייחודי וכמעט אין עוד אבן שיכולה לתת לנו את האלמנט של בית עם סגנון מעט עתיק והאלמנט של הקדושה הירושלמית יחד. אדריכלים רבים משתמשים בה על מנת לתת לבית טוויסט עיצובי בעיקר על ידי חיפוי הבטון הקיים. בנוסף אדריכלים רבים גם משתמשים באבן ירושלמית בתוך הבית על ידי יצירת קיר אחד למשל שגם הוא בעל חיפוי של אבן ירושלמית.

אבן ירושלמית מחיר

חיפוי מבנה באבן ירושלמית במחיר נוחים תוכלו להשיג על ידי מחקר שוק קצר והמגוון כמובן יחסית רחב בין המחירים. עלות על חיפוי מבנה למ״ר תנוע בין 300 ל-450 ש״ח למ״ר, כאשר זהו המחיר של עלות האבן ועלות העבודה יש לציין כמובן שהדבר תלוי במגוון רב של פרמטרים כאשר במידה ותרצו לחפות רק קיר אחד המחיר של העבודה הספציפית הזו תהיה גבוהה יותר. יש לציין כי בירושלים ישנו חוק שמחייב כל מבנה לעשות חיפוי של אבן ירושלמית על מהת לשמור על העיר באותו סגנון ושכל המבנים יראו אותו דבר ברוח המבנים העתיקים והבנייה הירושלמית.

צביעת בית פרטי

מעוניינים לבנות באמצעות אבן ירושלמית ולקבל את המחיר הטוב ביותר בישראל? צרו איתנו קשר ונשמח להעניק לכם שירות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
מורה פרטי לאנגלית בשוהם

בין כלל המקצועות שאנו למדים בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים, בתיכון ואפילו באוניברסיטה, אנגלית הוא ללא ספק אחד המקצועות החשובים ביותר לכל מי שמבקש לבנות

קרא עוד »