ניהול פרויקטים בבניה

אינכם חייבים להבין בבנייה כדי להקים בניין או בית פרטי. יש לכם אנשי מקצוע שעושים זאת, כמובן, ועליהם מפקח תמיד מטעמכם מנהל הפרויקט. ניהול פרויקטים בבניה הוא עיסוק שנדרשת בו רמת הבנה בתחום הבנייה והאדריכלות או ההנדסה, וניסיון של מי שכבר עבד בשטח ויודע בדיוק על מה צריך לשים את הדגש. הוא עובד שם מטעמכם למעשה, לא מטעם הקבלנים ששכרתם, והוא ממונה על ניהול הפרויקט מתחילתו ועד הגמר, כאשר אתם מקבלים את המפתח.

לנהל אנשי מקצוע

עלות בית פרטי

קבלנים ופועלי בניין ותשתיות שונות הם אנשים שיודעים בדיוק מה עליהם לעשות ויש להם קצב עבודה שחייב לעמו בלוחות המזנים. מכיוון שבבנייה יש כמה תחומים שמשיקים זה לזה, כמו תשתיות מים, חשמל, תקשורת ועוד, כמו גם הבנייה עצמה שמתחלקת ליסודות, לשלד ולקירות ולשאר האלמנטים, יש למעשה בשטח אנשים רבים שכל אחד מהם מושך לכיוון שלו למרות שהם עובדים לפי תכנית אחת. מישהו חייב לנהל, לפקח, לתאם, לקשר ולעקוב אחר כל הפעילות הזאת.

תיאום בין הקבלנים

לא משנה כמה גדול או קטן הפרויקט, אנשי המקצוע יודעים שיש סדר עבודות וחשיבות לכל אחד מהם והמטרה משותפת לכולם. כדי להבטיח שכל אחד עושה את מה שמוטל עליו והוא עובד עם חומרים וציוד שאינם מפריעים לאיש מקצוע אחר, לפעמים בו זמנית, יש לנהל את הבנייה כך שכל אחד יידע בדיוק מה הוא עושה, מתי והיכן. את תכנית העבודה הזאת מניחים לפניהם ומנהל הפרויקטים דואג לכך שהיא תבוצע על הצד הטוב ביותר, ללא עיכובים וללא שיבושים.

למנוע חריגות וטעויות

בנייה נעשית לפי תכנית עבודה מדויקת והנדסית, מחושבת עד הפרט האחרון. אבל תמיד יכול לקרות שמשהו לא יעבוד כמו שצרי או שתהיה חריגה כלשהי מהחוקים ותקנות הבנייה או שמישהו יעשה טעות שתגרום לליקויי בנייה. מנהל הפרויקט שעובד גם עם מפקח הבנייה מחויב לבדוק ולעקוב אחר כל שלב, לאתר את הבעיות ולפתור אותן בשטח לפני שהן יוצאות מכלל שליטה. בשביל זה הוא ניצב שם ולומד את התכנית על כל פרטיה ויודע בדיוק היכן צריך להיות כל אחד.

קבלן מפתח מומלץ

שמירה על מסגרת תקציב

ניהול פרויקט בנייה מחייב גם שמירה הדוקה על מסגרת התקציב ולקחת בחשבון גם תאונות עבודה וטעויות. העבודה עם מסגרת תקציב חשובה משום שכל קבלן עובד לפי מסגרת משלו לחומרים ולציוד שהוא מביא. כל טעות בנייה או תקלה עלולה לעלות כסף רב ולגרום לעיכוב בבנייה או להפסדים כבדים. למנהל פרויקט חשוב להצליח בפיקוח על ההיבטים הפיננסיים של הבנייה.

בטיחות הבנייה

יותר מדי תאונות בנייה מחייבות מנהלי פרויקטים להתייחס יותר לבטיחות העבודה ולשלומם של העובדים. זה חלק חשוב מהצלחת הפרויקט ללא פגיעות בנפש ולא רק בחיסכון ובשמירה על תקציב הבנייה. זוהי מטלה חשובה שעל מנהל הפרויקט לנהל ללא זלזול בה ובחיי אדם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים