מורה פרטי לכלכלה

כלכלה זה בעיקר היצע וביקוש, אבל אם אתם סטודנטים לכלכלה, אתם יודעים שזה הרבה מעבר לזה ושגם את הדינמיקה בין שני כוחות השוק האדירים האלה מאוד לא פשוט להבין. המרצה מצידו עושה מאמץ רב להעביר את החומר בצורה אפקטיבית וממצה לכל הסטודנטים בחוג, אבל לפעמים זה פשוט לא עובד. לפעמים ישנם סטודנטים שמתקשים להבין דבר מה ומשם מתחילה התדרדרות לאורך זמן, שאותה כבר לא ניתן לתקן במסגרת הלימודים הכלליים. אם זה בדיוק מה שאתם חווים, מורה פרטי לכלכלה הוא האיש שיוכל לייצר עבורכם את השינוי המיוחל ובשורות הבאות נסביר לכם איך ומדוע.

כלכלה – מקצוע מורכב ומתוחכם

גדולי הכלכלנים בעולם יודעים לספר לנו על כל מיני תאוריות, לתת לנו תחזיות לעתיד ולבצע אנליזות מקיפות לכלכלות שלמות, אלא שכפי שכולנו יודעים, פעמים רבות זה פשוט לא עובד והמציאות הכלכלית טופחת לנו על הפנים שוב ושוב. כלכלה הוא נושא מאוד מורכב, שמשלב בתוכו היבטים פסיכולוגיים ונשען ברובו על תאוריות שלעיתים ניתנות ליישום אחד לאחד במציאות, ולעיתים רחוקות מאוד מהמציאות. כך למשל, אתם יודעים שתחרות חופשית יכולה להתקיים אך ורק כאשר לכל צרכן יש את כל המידע לו הוא זקוק בכדי לקבל החלטות, כלומר שכל צרכן מכיר את כל המחירים בשוק ושהוא אדיש לחלוטין בבחירה מהיכן לקנות. בפועל, ישנם פרמטרים מתערבים רבים אחרים כמו העדפה לחנות ליד הבית, העדפה לחנות שנתנה לנו בעבר שירות טוב, חוסר יכולת, אנרגיה או זמן לבצע השוואת מחירים מקיפה או פשוט רצון לקנות כאן ועכשיו. כל אלה, פוגעים למעשה בתחרות החופשית, ועל כל כלכלן לדעת להתמודד גם עם הגורמים האלה. אם אתם מרגישים אתם לא מצליחים להבין את היסודות עצמם ועוד יותר מכך את הווריאציות של יסודות אלה, מורה פרטי לכלכלה הוא איש המקצוע שיכול להחזיר אתכם אל התלם.

למה מורה פרטי לכלכלה?

מורה פרטי, וזה נכון לא רק למקרה של מורה פרטי לכלכלה, אלא גם לכל מקצוע אחר, הוא איש מקצוע שבא ללמד אתכם את המקצוע עצמו. הוא לא מתעסק במשמעת, הוא לא בודק שיעורי בית, הוא לא כפוף לתכנית לימודים, הוא לא כפוף להוראות המנהל לגבי חיסורים, איחורים והשלמות והוא לא כפוף לפערים הגדולים בין כלל התלמידים שיושבים באותה כיתה ובאותו שיעור, כל שיעור מחדש. יש לכם איש מקצוע שיושב איתכם ורק איתכם, ומלמד אתכם ורק אתכם, על סמך הקשיים הספציפיים שלכם ובמטרה להסדיר את חוסר ההבנה שלכם עצמכם. למודל הלימוד הזה של אחד על אחד, כך מסתבר, יש ערך גבוה מאוד בתהליכים לימודיים וכמעט כל מורה פרטי לכלכלה, גם אם לא הטוב ביותר בשוק, יוכל לסייע לכם בשיפור ההבנה שלכם ובהמשך לכך גם בשיפור הציונים וההישגים הלימודיים שלכם במקצוע.

למעשה, מדובר במודל היחיד שבאמת יכול לייצר עבורכם את השינוי המבוקש. שינוי דרך המרצה בכיתה הוא פשוט בלתי אפשרי לאור כל המגבלות והאילוצים שפירטנו לעיל ולימוד עצמאי שלכם גם הוא לא אפשרי, שכן מלכתחילה אתם סובלים מחוסר ידע והבנה בנושא, ואלו צפויים ללוות אתכם בכל תהליך לימודי שיתבסס על מאמץ אישי. מורה פרטי וכך גם במקרה הספציפי של מורה פרטי לכלכלה הוא למעשה האופציה היחידה שיכולה לייצר לכם את השינוי הנדרש ולהביא את השיפור המיוחל.

אבל זה עולה לא מעט

ובכן, בגדול אפשר לומר שזה נכון. שיעורים פרטיים הוא שירות יקר שדורש תקציב לא קטן. שיעור כזה יכול לעלות בין 150 עד 250 שקלים לשעת לימוד, ואם אתם מסתפקים בשיעור שבועי אחד, זה אומר קרוב לאלף שקלים בחודש שאתם צריכים להקצות לטובת זה בלבד. במקרים רבים, תהליך לימוד אפקטיבי דורש יותר משיעור שבועי אחד ובמקרים רבים נדרשים כמה חודשים טובים בכדי לייצר את השינוי הנדרש, שיאפשר לכם להמשיך הלאה לבדכם. אם אין לכם מגבלת תקציב אל מול המספרים האלה, אתם בהחלט רוצים להשקיע במורה טוב, מקצועי ובעל ניסיון ולשלם לו את שכרו כנדרש.

יחד עם זאת, ישנן גם אופציות זולות יותר ובראשן סטודנטים מצטיינים בכלכלה שמציעים גם את השירות של שיעורים פרטיים בכלכלה. מורה פרטי לכלכלה שהוא סטודנט, יכול לספק לכם את השיעור הנדרש בעלות נמוכה הרבה יותר, בסביבות ה-100 שקלים לשיעור ולעיתים גם פחות מזה. והיופי הוא שלא בהכרח מדובר בשיעור פרטי שהוא פחות טוב. סטודנטים מצטיינים יכולים דווקא להציע לכם את סביבת הלמידה הטובה ביותר, לאור ההבנה שלהם את מצבכם ואת הקושי שלכם ולאור הרצון שלהם להתמקצע בתחום ולרכוש מוניטין. במקרה כזה, תוכלו להשלים את התהליך בתוך מספר חודשים עם תקציב של כמה אלפי שקלים בודדים על פני מספר חודשים, שזה לא הרבה ביחס לערך המסופק.

איך תבחרו מורה פרטי?

בחירת מורה פרטי, ובכלל זה מורה פרטי לכלכלה, צריכה להתבסס בראש ובראשונה על המלצות שאתם מקבלים מסטודנטים אחרים שכבר היו במקום שלכם ועברו תהליך לימוד פרטי שהצליח לייצר עבורם את התוצאות הנדרשות. אין המלצה טובה יותר מאשר המלצה שניתנה לכם על ידי סטודנט שהיה בעבר בדיוק במצבכם ויכול להעיד עד כמה מורה פרטי כלשהו, סייע לו לנוע קדימה ולשפר את ההישגים הלימודיים שלו. נסו להשיג כמה שיותר המלצות על כמה שפחות שמות של מורים פרטיים פוטנציאליים, וודאו שאת ההמלצות האלה אתם מקבלים מאנשים שאתם סומכים עליהם ושאין להם כל אינטרס להמליץ על מורה כזה או אחר. אם תקפידו על כך תוכלו למצוא מורה פרטי לכלכלה במהירות ועל פי הצורך תמיד תוכלו להחליף אותו במורה אחר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
מורה פרטי לאנגלית ברהט

בין כלל המקצועות שאנו למדים בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים, בתיכון ואפילו באוניברסיטה, אנגלית הוא ללא ספק אחד המקצועות החשובים ביותר לכל מי שמבקש לבנות

קרא עוד »