חורף, הגשם מטפטף על… שוב בתוך הבית?

.

צילום freepik

אם אתם מאלה שהחורף הוא תזכורת עבורם לדליים מפוזרים ברחבי הבית, הגיע הזמן שתכירו את הדרכים החדשניות ביותר לאיתור נזילות (ואולי גם לחדש את האיטום?).

לפני הכול ובטרם קראתם לאינסטלטור הקרוב, חשוב לוודא שאכן קיימת נזילה בבית. בדרך כלל תוכלו לזהות סימנים נראים לעין כמו כתמי עובש, רטיבות על הקירות או חשבון מים גבוה מהרגיל. אם אתם לא בטוחים, סגרו את כל הברזים בבית ובדקו את שעון המים הראשי. אם הוא עדיין פועל, כנראה שאכן מסתתרת נזילת מים.

בדרך כלל כשחושבים על נזילת מים מיד מדמיינים איך שוברים את קירות הבית, מרימים את המרצפות ומפרקים את הרעפים בחיפוש אחר הטיפה החמקמקה. אז קודם כל, שתו כוס מים ותירגעו.

תחום האינסטלציה היום מציע חידושים טכנולוגיים שלא בהכרח יידרשו מכם את כל המאמץ הזה.

מודרניזציה באינסטלציה

על מנת לטפל בנזילת מים, רצוי, ראשית כל, לאתר אותה. לשם כך קיימות כיום טכנולוגיות חדשניות המאפשרות לאתר את הנזילה מבלי שיהיה צורך לשפץ את הבית מחדש. כל חברת איתור נזילות תוכל לבצע את האיתור הזה. לפני כן- עשו סקר שוק, בדקו באילו מכשירים מתקדמים משתמשים ומהו טווח המחירים שמציעות החברות לאיתור נזילות השונות, והזמינו את אנשי המקצוע המתאימים לכם. שימו לב שהם יוכלו לספק לכם גם שירות תיקונים לאחר הגילוי, אם אכן תזקקו לכזה.

אחת השיטות הנהוגות כיום לאיתור נזילות היא באמצעות מצלמה טרמית. מדובר במצלמת אינפרא אדום שמסוגלת לזהות על פי הפרשי טמפרטורה, היכן מתרחשת הנזילה, כלומר- כאשר המצלמה תזהה ירידה בטמפרטורה ניתן יהיה להסיק כי זהו מקום שבו מתרחשת נזילה, שכן הוא קר יותר מאזורים אחרים בעקבות המים שהגיעו אליו. השיטה המדויקת הזו, לא רק שהיא חסכונית ויעילה, אלא גם מאפשרת גילוי מהיר של מוקד הרטיבות וכן תיקון נקודתי.

שיטה נוספת ואף ידידותית לסביבה היא שימוש בגז. חברת איתור נזילות המוסמכת לכך תוכל לבצע גילוי נזילת מים באמצעות החדרת גז לצנרת. חיישני המכשיר מסוגלים לזהות באמצעות הריח ריכוזי גז בצנרת ולפענח את מיקום הנזילה מבלי לגרום לנזק, לחסוך בזמן עבודה וכסף.

הידעתם שכיום חוץ מלהריח נזילת מים באמצעות גז, ניתן גם לשמוע אותה? זוהי השיטה האקוסטית והיא יעילה יותר כשמדובר בשטחים פתוחים ובצנרת שנמצאת מתחת לקרקע. מדובר במערכת רגישה לגלי קול. במיקום שבו מתרחשת הנזילה, גלי הקול יהיו חזקים יותר ויסגירו את אזור נזילת המים.

כמעט כמו בכל תחום אחר בחיינו העולם מתקדם ותחום האינסטלציה לא נשאר מאחור. אחרי שראינו, הרחנו ושמענו איך ניתן כיום לגלות נזילת מים, כל שנותר הוא למצוא חברת איתור נזילות שנעזרת בשיטות המתקדמות ביותר ולהפסיק לפחד מהטפטוף.    

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים
מורה פרטי לאנגלית ברהט

בין כלל המקצועות שאנו למדים בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים, בתיכון ואפילו באוניברסיטה, אנגלית הוא ללא ספק אחד המקצועות החשובים ביותר לכל מי שמבקש לבנות

קרא עוד »